Η αιχμαλωσία της Ανδρομάχης….. η αιχμαλωσία της αρετής και της αξιοπρέπειας της Ανδρομάχης… η πορεία της και η συντροφικότητά της είναι το αντίπαλον δέος της “Ωραίας” Ελένης.
Η “Ωραία” Ανδρομάχη, θα λέγαμε ωραία αλλά και με αρετή και σκέψη, αρετές που δίνει απλόχερα ο Όμηρος,
έκλεισε τυπικά τη σελίδα “Έκτωρ”, και τη διαφυλάσσει στην υπόλοιπη ζωή της, σαν τα Άγια των Αγίων. Πορεύεται στον υπόλοιπο βίο της και τελικά νικά, μέσω των απογόνων της.
Η Ανδρομάχη γνώρισε το σκληρό πρόσωπο του πολέμου και της αιχμαλωσίας, την κατάλυση της αξιοπρέπειας που καθορίζει η ελευθερία, γι αυτό καταριέται τους αίτιους κατονομάζοντάς τους άμεσα και σκληρά.
Το ένστικτο και η γνώση της την οδηγούν στο σωστό δρόμο και ζητάει βοήθεια από τον ευπατρίδη Πηλέα, για να γλυτώσει το γιό της.
Η Ανδρομάχη είναι ένα σημαδεμένο και μοιραίο πρόσωπο για όλους μας. Όταν παίζαμε…μικροί τον..Αχιλλέα, θέλαμε για σύντροφό του την Ανδρομάχη..γιατί ήταν μάνα-ερωμένη-σύντροφος-Γυναίκα, ικανή να πορευθεί διπλά.
Μετά την Άλωση της Τροίας……μετά την Άλωση της Πόλης….
Μετά την Άλωση……. Η διαφύλαξη της πορείας του ανθρώπινου είδους, είναι στα χέρια και στην εσωτερική ικανότητα ορισμένων “σημαδεμένων” ανθρώπων. Αυτοί με τη στάση τους, με τον “ίσκιο” τους που λέει ο λαός, χαράζουν το δρόμο για μια νέα αρχή, έχοντας δεδομένο το ιστορικό παρελθόν και την ουσιαστική αξιοπρέπεια της Γνώσης.
Ο Όμηρος πολύ σωστά τοποθετεί την Ανδρομάχη δίπλα στον Έκτορα, δίνοντας παράδειγμα για την απαλλαγή από τις…ευτελείς “Ελένες” των..καναλιών…άλλωστε και η Τροία κοντά σε κανάλι βρίσκεται!!
“ Και των καλών δεν τα σβήνει τα χνάρια ο καιρός και να πεθάνουνε λάμπει η αρετή τους”
Μετάφραση :Κώστας Πολιτόπουλος
Σκηνικά: Γρηγόρης Ριζόπουλος–Γιώργος Ριζόπουλος
ΜΕΝΕΛΑΟΣ:Ζαχαρίας Ρόχας
Σύνθεση αφίσας-πρόγραμμα: Νικόλας Τελλίδης
Εκτυπώσεις : Μιχάλης Σιμάτος