Ο Δήμος Γαλατσίου συμμετείχε στη διημερίδα ενημέρωσης «LIFE ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ» του Πράσινου Ταμείου και Greek LIFE Task Force

23-04-2019 Ενημέρωση

Ο Δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος και ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Γιάννης Σκληράκης μίλησαν για τις στρατηγικές προστασίας του περιβάλλοντος στον Δήμο Γαλατσίου και για το έργο CAT4HEAVY του προγράμματος LIFE αντίστοιχα, στη διημερίδα ενημέρωσης που διοργάνωσε το Πράσινο Ταμείο και το Greek LIFE Task Force, στις 10 και 11 Απριλίου 2019 στο ξενοδοχείο TITANIA.

Ειδικότερα, ο Δήμαρχος Γαλατσίου είπε στην ομιλία του τα εξής: «Όσο περνάνε τα χρόνια γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική η ανάγκη για την εξασφάλιση ενός καλύτερου επιπέδου ζωής για τους κατοίκους των πόλεων και ιδιαίτερα των μεγάλων αστικών κέντρων. Το περιβάλλον και η ανάγκη προστασίας του, ειδικά στους αστικούς Δήμους που η ποιότητα ζωής και υγείας των πολιτών εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα της ατμόσφαιρας και τους χώρους πρασίνου που υπάρχουν στην περιοχή τους, προβάλλει πλέον καθημερινά ως το σημαντικότερο ζητούμενο και ως το πιο άμεσο θέμα για επίλυση. Εμείς στο Γαλάτσι, στο κέντρο του Λεκανοπεδίου, δίπλα στην Αθήνα, προσπαθούμε να κάνουμε το περιβάλλον μας καλύτερο. Αυξάνουμε και συντηρούμε πάνω από 320 στρέμματα πρασίνου, προσθέτουμε συνεχώς νέα δέντρα, αυξάνουμε σταδιακά κάθε χρόνο τις ποσότητες των ανακυκλώσιμων, επεκτείνουμε συνεχώς νέα συστήματα – ρεύματα της εναλλακτικής διαχείρισης, χρησιμοποιούμε πλέον παντού είτε στην καθαριότητα είτε στους ψεκασμούς βιολογικά σκευάσματα, συμμετέχουμε, διοργανώνουμε, υποστηρίζουμε ποικίλες δράσεις ευαισθητοποίησης, δενδροφύτευσης, καθαρισμών προκειμένου οι εργαζόμενοι και οι πολίτες να συμμετέχουν ολοένα και περισσότερο στη προσπάθεια για ένα καλύτερο περιβάλλον, μια πιο ποιοτική ζωή στην πόλη. Έχουμε ένα από τα καλύτερα πάρκα της χώρας το Άλσος Βεΐκου και προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πράσινα πάρκα της χώρας, το Μητροπολιτικό Πάρκο των Τουρκοβουνίων».

Επίσης, ο Δήμαρχος Γαλατσίου επισήμανε στην ομιλία του ότι: «Έχουμε μεγάλα Πράσινα Σημεία στις πόλεις μας; Έχουμε λύσει το θέμα των ΧΥΤΑ;  Είναι οι υπόλοιπες δράσεις αρκετά φιλοπεριβαλλοντικές. Φυσικά όχι….Εμείς που είμαστε σήμερα εδώ, σε μια διημερίδα, με θέμα το Life και τις Πόλεις, προστατεύουμε το περιβάλλον; Ο συλλογισμός μου, επιτρέψτε μου, πάει ακόμα πιο μακριά. Πόσο φιλοπεριβαλλοντικοί είμαστε εμείς εδώ, όταν επί 2 ημέρες, θα συζητάμε για περιβάλλον και τις δράσεις μας, όταν καταναλώνουμε τόσες πολλές κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας, φωτισμού και θέρμανσης; Όταν καταναλώνουμε βενζίνη για να προσεγγίσουμε το συνεδριακό χώρο; Όταν καταναλώσαμε κιλά από καφέ και κουλουράκια στο διάλειμμά μας προηγουμένως; Αυτός ο προβληματισμός δεν είναι δικός μου. Για πρώτη φορά διατυπώθηκε επίσημα και εμφατικά στην Παγκόσμια Διάσκεψη για το Περιβάλλον που έγινε το 2002 στο Γιοχάνεσμπουργκ. Εκεί περίπου 45.000 περίπου σύνεδροι, κυβερνητικοί παράγοντες, συνοδοί, δημοσιογράφοι και ένα σωρό άλλοι, φάγανε, κοιμηθήκανε, περιηγηθήκανε και ταξιδέψανε από όλες τις άκρες του κόσμου για να μιλήσουν για την προστασία του περιβάλλοντος και την βιώσιμη – αειφορική ανάπτυξη. Μια έρευνα που ακολούθησε ανέδειξε ότι το περιβαλλοντικό αρνητικό κόστος της ίδιας Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης ήταν εξαιρετικά μεγάλο και δυσανάλογα αρνητικό, ειδικά αν αυτό συσχετιστεί με τα αποτελέσματα της Συνδιάσκεψης, η οποία κατά γενική ομολογία δεν ήταν επιτυχημένη καθώς δεν υπήρχαν συμφωνίες. Βασισμένοι στη θεωρία του Πιγκού (Pigou), ότι δηλαδή οι άνθρωποι δεν βλέπουν μπροστά τους, έχουν μυωπία, και δεν αντιλαμβάνονται ότι για κάθε ενέργειά τους, κάθε πράξη τους προκαλείται από πίσω της σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος. Εμείς σήμερα εδώ, ένα από τα ζητήματα που πρέπει να συζητήσουμε και να προβληματιστούμε είναι κατά πόσο οι προσπάθειές μας για το περιβάλλον, πράγματι δημιουργούν συνολικό θετικό ισοζύγιο σε αυτό. Και δεν μιλώ μόνο για τα πιο απτά αποτελέσματα μιας εφαρμογής, μιας καλής πρακτικής σε μια πόλη, αλλά μιλώ για την αναγκαιότητα να συμψηφίσουμε σε αυτά και το περιβαλλοντικό κόστος της γραφειοκρατίας, το διοικητικό, των ανθρωποωρών, των logistics και των άλλων πόρων που σπαταλήθηκαν μέχρι να έχουμε – αν θα έχουμε – μια καλή φιλοπεριβαλλοντική πρακτική. Το μέγεθός τους, η άμεση επαφή τους με τους πολίτες, οι δραστηριότητές που εκτελούν καθημερινά, κάνουν τους Δήμους «πολύφερνη νύφη» για την εφαρμογή και την υλοποίηση καινοτομιών στο πλαίσιο της αειφορικής ανάπτυξης. Το πρόβλημα όμως είναι το διοικητικό – περιβαλλοντικό κόστος. Είναι η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών, είναι το ασφυκτικό διαχειριστικό περιβάλλον, είναι τα public sector logistics, είναι η γραφειοκρατία που πολλές φορές μηδενίζει πριν ακόμη ξεκινήσει οποιαδήποτε προσπάθεια. Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα θέματα της προστασίας και της αναβάθμισης του περιβάλλοντος είναι καίριος και ουσιαστικός. Πιστεύω ειλικρινά ότι οι τοπικές στρατηγικές για την προστασία του περιβάλλοντος μπορούν να συμβάλλουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Η οικολογική ευαισθησία ξεκινά από την τοπική κοινωνία και γι’ αυτό ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι καθοριστικός».

Από την πλευρά του ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για τα ευρωπαϊκά προγράμματα Γιάννης Σκληράκης παρουσίασε το έργο CAT4HEAVY, το οποίο χρηματοδοτείται από το LIFE17 με 2,7 εκατ. ευρώ., το οποίο καινοτομεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ειδικότερα ανάφερε ότι : «Στόχος του είναι να μειώσει με τη χρήση καινοτόμας νανο-τεχνολογίας τις εκπομπές ρύπων που παράγουν τα απορριμματοφόρα του Δήμου και γενικότερα τα δημόσια βαρέα οχήματα, τα οποία παντού σε ολόκληρο τον κόσμο κάνουν αναλογικά ελάχιστα χιλιόμετρα σε σχέση με τα ιδιωτικά. Έτσι σε ένα βάθος χρόνου ο ιδιωτικός στόλος αναγκαστικά ανανεώνεται διαρκώς με νέα σύγχρονα οχήματα ενώ ο δημόσιος στόλος συνήθως εξακολουθεί και κινείται στους δρόμους με παλαιότερη αντιρρυπαντική τεχνολογία, προκαλώντας προβλήματα στην ποιότητα του αέρα», τονίζοντας ότι: «δεν είναι περιβαλλοντική λύση οι Δήμοι να αγοράζουν καινούρια απορριμματοφόρα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μόνο και μόνο για να βγαίνει ο Δήμαρχος φωτογραφίες μπροστά τους και να βλέπει η πόλη το έργο του. Κάθε νέο φορτηγό για να κατασκευαστεί ξοδεύει τεράστιους περιβαλλοντικούς πόρους. Σημειώνεται ωστόσο ότι τα φορτηγά πρέπει να αντικαθίστανται όταν πλησιάζουν προς το τέλος της ζωής τους, η οποία είναι αποτέλεσμα συνδυασμού της χρήσης τους, των χιλιομέτρων τους, της συντήρησής τους, αλλά και όπως υποστηρίζουμε εμείς, μέσω του προγράμματός μας, μέσω της αναβάθμισής τους με καινοτόμες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Επίσης, ευελπιστούμε τα αποτελέσματα του προγράμματός μας που χρηματοδοτείται μέσω του LIFE να είναι τέτοια που θα εξανεμίσουν και τα άλλα περιβαλλοντικά κόστη που βιώνει ο Δήμος μας για να υλοποιήσει το έργο».

διημερίδα ενημέρωσης LIFE, ευρωπαϊκό πρόγραμμα LIFE
Στοιχεία Επικοινωνίας
Αρχιμήδους 2 & Ιπποκράτους
Τ.Κ.: 11146, Γαλάτσι
Τηλ. Κέντρο: +(30) 213.2055300
Εmail: grafeiotypougalatsi@galatsi.gr